Clouds

Monday 10 December 2012

Hiking Bukit Bendera~

Wajah-wajah di awal 9 pagi.
Ingat dah sampai dah
Jangan excited sangat .. ada lagi tinggi dari ni.


Sepanjang perjalanan kitorang bertembung dengan veteren-veteren yang mendaki turun. Siap ada yang lari-lari. Hebatlah pakcik-pakcik ni.. Muscle dengan kedut sama banyak. Aku pun nak jadi veteren yang berjaya macam diorang. Anjing yang paling depan tu namanya Pepper tau. :)
Er..

8 Disember, aku ikut KRU hiking Bukit Bendera. Bertolak lepas Zuhur, janji bas pukul lapan. Tp sebab ada event kat Padang Kawat, bas kena block. Bole bayangkan x tunggu bas dari pukul lapan sampai pkul 2 petang? Ntah dari mana ketabahan menunggu bas tu datang aku tak tahu. Mungkin sebab berkatnya PM turun USM hari tu.

30 darjah.... uwh ingat 45 darjah.
Senior-senior KRU bagi tengah bagi semangat kat Shahira. Dari bawah lagi dia nak berhenti. Tapi  tak da ruang untuk dia berpatah pulang..
Ada lagi... ada lagi.. pelan-pelan..
Lepas lalu denai-denai korang akan jumpa jalan beturap. Masa kat 2.5 km memang tengah semangat suka suki sebab rasa macam dah nak sampai. Tapi rupa-rupanya ada lagi tinggi atas sana. Lebih kurang 2.5 km lagi... Tertipu sungguh. Terus tak bermotivasi lepas tu..
Akhirnya... Saat yang kita nanti-nantikan. -Menghabisi pendakian..
Senang kata ni kali pertama aku hiking. Nak senang katala.. Awal perjalanan, kawan aku sorang ni makan la roti sambil berjalan dengan bunyi plastiknya krup krap krup krap. Tiba-tiba seekor haiwan primitif menerjah di kakinya, merenung tepat pada roti vanilla tu. Kitorang pun berpelukan bersama-sama sebab monyet tu tekad gila nak roti tu. Bob tolong halau, tapi bob kena tengking balik dengan monyet tu. Kitorang cepat-cepat jalan meninggalkan Bob dan monyet tu. Jangan risau, tak da sapa yang tercedera.

Alhamdulillah ekspidisi ni memenuhi keperluan aku yang bercita-cita nak daki Gunung Kinabalu. Tu yang malu nak cerita tu. Aku mula mempersoalkan balik misi aku untuk mendaki Gunung Kinabalu sebelum 24 tahun. Sebabnya, 'gunung' Bendera ni pun aku rasa cam dah pancit. Kinabalu apacer plakkan? Haha.. Memang terasa mualnya hiking lagi-lagi masa lalu jalan berturap tu. 30 darjah tapi rasa macam senget 45 darjah.
kalau patah balik tadikan dah rugi 12 ringgit.
Boleh namapk jambatan Pulau Pinang.


Ada hikmah juga bas kena blok. Kalau kitorang hiking dari pagi, nanti sampai tengahari lepas tu untuk turun kena hiking turun pulak. Tapi sebab bas lambat, kitorang sampai puncak dalam pukul 6 setengah, takkan malam-malam nak hiking turun kan. Jadi merasalah balik dengan kereta kabel.

Yuhu~ aku rasa macam dah menemui cinta baru. Lepas ni aku nak ikut KRU hiking lagi.. Lepas hiking baru ni aku rasa macam sehat sangat. Takda sakit-sakit badan, ringan badan dan yang penting rasa Happy.

No comments:

Post a Comment