Clouds

Thursday 4 December 2014

Motosikal Idaman

Aku takde motosikal idaman, aku cuma mengidamkan sebuah motosikal. Tapi ;

-Skuter reject, sebab xsesuai dengan roh.
-LC reject, sangat selesa ditunggang tapi harga di luar bajet.. .
-Ex5 reject, sebab tak mendapat sokongan keluarga dan dimomokkan dengan kecurian.
-Honda future, sepanjang perjalanan ke kedai moto aku jumpa orang bawa moto tu - clear sign yang aku xpatut memilikinya..
-Honda Dash, dah tersenarai dalam pemerhatian, tapi lampu belakang dy aku kurang minat, plus kawan aku cakap motor tu berat nai bukit. Tak tawlah kalau dia yang tak pernah servis moto ke apa.
-Suzuki almost terbeli, tapi reject bila naik moto tu. kepala motor tu rendah, rasa cam naik moto budak2. Jadi tak rasa selamat bila badan terlalu terdedah pad luruan angin di atas jalan raya,
-Honda wave - na usha tapi tiba2 lak takde kat kedai tu, downpayment mahal la ..kata aku xmmpu bayar la bla2.., sebnanya salesman tu dah penat layan aku.

Semua cam hampir hilang kewarasan menunggu aku buat pilihan, jadi aku selamatkan keadaan dengan pick je modenas yang paling dekat dengan aku. Modenas MR1, aku xdelah bkenan sangat dngan rupa dy. Tapi bagi aku OK lah, sebab tak serabut sangat, pattern x spike sana sni. Rasa selamat sebab boleh sorok kaki bila nai motor ni. Waktu aku naik showroom aku cakap nak suzuki, bila trun tiba2 nak modenas, sape tak hangin. Weee... Nak buat macam mana.

Jadi 3 hari lagi moto akan keluar .Aku sedar meter dy oldskol,aku sedar gear dia keras, walaupun MR1 ni x laju dan xda disk brake. Tapi puas dapat beli cash, sebab aku tak perlu bayar lebih bunga-bunga cinta . Aku berjaya memujuk akak aku supaya belikan cash. Jadinya tiap2 bulan aku bayar kat
akak aku je~


Wajah Terkini si MR1, kita hantar kedai kita tukar sticker. Sticker depan dah hancur dikitai dek angin. - ceh..ceh.. bajet rempit la ni. Pffft, baik kau balik mengaji la budak.

No comments:

Post a Comment